conversatie tekenen

Conversaties tekenen en betekenis geven voor product/service en systeem ontwikkeling.

Ik heb dertig jaar bij elke professionele conversatie een tekening gemaakt met duiding (systeem- perspectief frame als betekenisgever) om tot een goed begrip te komen van “waarover het gaat”, “wat doen we ermee” en “wat zijn onze motieven & weerstanden”.

Beeldvorming en beelden framen was (en is) mijn manier van denken en doen om een brug te slaan tussen mensen die anders denken en zijn, de tekening die tijdens de conversatie ontstaat laat zien wat je samen wilt [maken]. Met zo een manier van werken verloopt de communicatie niet alleen tussen gesprekspartners maar tussen gesprekspartners en een visueel model. De verbinding tussen twee mensen en een visueel model stimuleert creatieve (geen vooringenomen posities) en constructieve interactie (met inhoud gerichte professionele frames).

communicatie op het model

of

spreken zonder zien

 

 © patrik marien

Alleen mensen met verborgen agenda’s hadden/hebben het daar moeilijk mee en vermijden (bewust en onbewust) deel te nemen aan het [samen – maken] van een duidelijk situatiemodel.  Met die mensen heb je gedurig meningsverschillen met negatieve impact op menselijke (werkvreugde, vertrouwen…) en zakelijke belangen (tijd, geld, klantrelatie…) wat nefast is voor het succes van een samenwerking.

Ook jij kunt leuker, slimmer en effectiever samenwerken met beeldvorming in goede verstandhouding met je netwerk…de uitdaging elke werkdag

de professionele werkomgeving
mensen betrekken in een samenwerking
systeem perspectief van een gesprek maken
met woord en beeld oplossingen maken

Verbinden en samen denken dus door gesprekken te tekenen, hoe? lees: visualize-conversations-during-collaborative-team-practices-without-being-able-to-draw

Wil jij ook zo werken? Vragen over hoe je dat aanpakt? Ik help je graag!

of begin er nu aan: >>>Learn to Shape and give meaning to communication and conversations

Vond je deze post interessant? Deel het met je netwerk!